jak rozgrzać organizm ziołami i przyprawami

8 Rozgrzewających Ziół i Przypraw – Jak Szybko Rozgrzać Organizm ?

Czy Tobie też jest stale zimno i marzną Ci dłonie, stopy i głowa ? W tym wpisie podam Ci sprawdzone sposoby jak rozgrzać organizm. W tym 8 najbardziej rozgrzewających ziół i przypraw.  

Czego jeszcze nauczysz się o rozgrzewaniu organizmu ?

Dowiesz się jakie jedzenie, potrawy i zabiegi, sprawią, że dosłownie w 5 minut rozgrzejesz Twoje ciało od środka. Plus kilka innych cennych porad jak szybko ogrzać organizm.

Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, raz na zawsze pozbędziesz się uczucia zimna w dłoniach, stopach i głowie.

Znam świetnie to uczucie.

Kiedyś należałem do zmarzluchów i zimą ciężko było mnie wyciągnąć z domu. Mimo że ciepło ubierałem się, trząsłem się z zimna jak galareta. Miałem non stop dreszcze i nawet gorąca kąpiel, siedzenie przy ciepłym kaloryferze pomagało tylko na moment.

Później poczucie chłodu wracało jak bumerang.

Teraz to już przeszłość. Odkryłem, co było przyczyną i Tobie za chwilę też powiem jak w prosty sposób pozbyć się uczucia marznięcia ciała.

 

Prosty Sposób Jak w 5 Minut Skutecznie Rozgrzać Organizm Od Środka i Sprawić, Aby Było Ci Ciepło w Ciągu Dnia ?

 

Na początek obejrzyj sobie fajne wideo.

Beata Pawlikowska w 16 – minutowym filmiku bardzo interesująco opowiada o właściwościach pokarmów. Mówi, które przyprawy i potrawy Cię rozgrzewają, a które ochładzają. Zobaczysz też prościutki przepis na ogrzewający napój.

Zachęcam Cię do obejrzenia.

 

 

 

Użyj 8 z Najbardziej Ogrzewających Ziół i Przypraw Korzennych

 

Teraz bez owijania w bawełnę, pokażę Ci listę najbardziej rozgrzewających przypraw i ziół.

  • Czosnek
  • Cynamon
  • Gałka muszkatołowa
  • Goździki
  • Papryka chilli
  • Kurkuma
  • Pieprz czarny
  • Imbir świeży i suszony

Proszę zobacz na grafice poniżej 8 przypraw i ziół rozgrzewających i jakie jeszcze mają właściwości oprócz tych rozgrzewających organizm. Jeżeli interesuje Cię temat przypraw, zobacz na Wikipedii wszystko o przyprawach.

 

8 najbardziej rozgrzewających ziół i przypraw czosnek cynamon gałka muszkatołowa goździki papryka chili kurkuma pieprz imbir

 

 

Oczywiście na tych 8 rozgrzewających przyprawach i ziołach świat się nie kończy. Jest wiele innych skutecznych sposobów jak w 5 minut pozbyć się uczucia zimna w dłoniach, stopach, głowie i całym organizmie. O nich powiem Ci za chwilę.

 

Odkryj 10 Żelaznych Zasad Jak Łatwo Ogrzać i Schłodzić Organizm Od Środka

Paul Pitchford, światowej sławy autorytet w zakresie zdrowego sposobu odżywiania w swojej książce “Odżywianie dla zdrowia” doskonale opisuje jak łatwo i szybko rozgrzać organizm. Wystarczy trzymać się 10 podstawowych zasad.

W jego poradniku na 86 – 87 stronie czytam:

“Wiele różnych teorii opisuje ogrzewające i ochładzające właściwości produktów. Niektóre z najszerzej uznawanych dowodzą, że:

      1. Rośliny, które rosną dłużej (marchew, brukiew, pasternak, kapusta oraz żeń-szeń, potrzebujący aż sześciu lat wegetacji), są bardziej ogrzewające niż te, które rosną szybko (sałata, kabaczek, rzodkiewka i ogórek).

      2. Chemicznie nawożone rośliny, które są pobudzane do szybkiego wzrostu, są często bardziej ochładzające. Dotyczy to większości przemysłowo uprawianych warzyw i owoców.

      3. Surowe pokarmy są bardziej ochładzające niż ugotowane.

      4. Potrawy spożywane na zimno są bardziej wychładzające.

      5. Produkty, które mają barwę zieloną, niebieską lub liliową, są zazwyczaj bardziej wychładzające niż podobne produkty, które są czerwone, pomarańczowe lub żółte (na przykład zielone jabłka są bardziej ochładzające niż czerwone).

      6. Sposób przygotowania posiłku, który polega na wydłużeniu czasu gotowania, stosowaniu wyższej temperatury, większego ciśnienia i który odbywa się na sucho lub wymaga przepływu powietrza (jak na przykład w piekarniku z zamkniętym obiegiem gorącego powietrza), wzmacnia rozgrzewającą jakość produktów. Czas i temperatura łączą się w następujący sposób: gotowanie przez dłuższy czas na małym ogniu sprawia, że pokarm jest bardziej rozgrzewający, niż gdy jest gotowany przez krótki czas na dużym ogniu. W zależności od wysokości temperatury i zastosowanego ciśnienia kolejność metod od najbardziej do najmniej ogrzewającej jest następująca: smażenie w głębokim tłuszczu lub tempura, pieczenie, prażenie lub smażenie, gotowanie ciśnieniowe, gotowanie na wolnym ogniu, gotowanie na parze oraz blanszowanie (przetrzymywanie w parze nad gorącą wodą poniżej temperatury wrzenia). Spośród “zimnych” metod przerabiania i przyrządzania pokarmów w kolejności od najcieplejszej do najchłodniejszej wymienić można: fermentowanie, marynowanie i kiełkowanie.

      7. Austriacki filozof Rudolf Steiner, a także i inni, twierdzili, że ilość i jakość dostępnej z pożywienia energii zależy częściowo od rodzaju opału używanego podczas gotowania. Różne rodzaje opału ułożone w porządku od dającego najlepszą jakość energii do najniższej to: słoma, drewno, węgiel, gaz i elektryczność. Gotowanie na kuchenkach elektrycznych nie jest zalecane, szczególnie dla ludzi osłabionych. Zarówno z powodów subiektywnych, jak i czysto naukowych, możemy potwierdzić słuszność teorii Steinera, szczególnie w odniesieniu do wpływu elektryczności. Gotowanie w kuchenkach mikrofalowych, czyli “postęp”, jaki uczyniliśmy od czasów Steinera, wydaje się niszczyć molekularną integralność produktów w nich przyrządzanych, co osłabia ich subtelną Qi. Eksperymenty, o których donoszono w prestiżowym brytyjskim czasopiśmie medycznym “The Lancet” (09.12.1989), wykazały, że gotowanie w kuchenkach mikrofalowych tak bardzo degenerująco wpływa na budowę cząsteczkową produktów, że po ich zjedzeniu mogą występować “zmiany strukturalne, funkcjonalne oraz immunologiczne” w organizmie. Raport stwierdza następnie, że kuchenki mikrofalowe przekształcają aminokwas L-prolinę w D-prolinę, czyli toksynę, której szkodliwość dla układu nerwowego, wątroby i nerek już dawno została dowiedziona.

      8. Przerabianie produktów spożywczych w różny sposób – np. drobne krojenie, rozcieranie i ubijanie (jak podczas przygotowywania mochi), mielenie, miażdżenie (jak przy przyrządzaniu sałatek) oraz mieszanie – rozpoczyna proces rozkładania pokarmu na mniejsze cząstki i dostarcza organizmowi więcej energii i ciepła. Co więcej, niektóre doświadczenia pokazały, że drobniejsze krojenie produktów przyczynia się do podniesienia poziomu cukru we krwi, co z kolei silnie wpływa na nasz sposób myślenia.

      9. Dokładniejsze przeżuwanie pokarmów wytwarza ciepło. Nawet pokarmy, które są spożywane na zimno, będą cieplejsze, jeśli zostaną dokładnie przeżute. Przeżuwanie nie tylko rozdrabnia pokarmy, ale w przypadku węglowodanów działanie śliny inicjuje także wydzielanie enzymów trawiennych, ułatwiając w ten sposób wchłanianie składników odżywczych i wytwarzanie ciepła. Złożone węglowodany, takie jak zboża, rośliny strączkowe i warzywa, powinny być przeżuwane tak długo, aż nabiorą płynnej konsystencji, aby zapewnić najlepsze ich wchłanianie i wytwarzanie największej ilości ciepła.

      10. W większości obszarów świata pożywienie, które zapewnia pożądane w danym klimacie działanie ogrzewające lub ochładzające, jest tam w naturalny sposób dostępne w postaci produktów roślinnych lub zwierzęcych”.

To tyle cytatu z książki Paula Pitchforda “Odżywianie dla zdrowia”.

 

Najbardziej Rozgrzewające Zioła, Przyprawy, Potrawy, Napoje i Zabiegi

 

Rozgrzewające zabiegi

Masaż gorącymi kamieniami, sauna, łaźnia, gorące kąpiele, gorące okłady na ciało, rozgrzewający masaż rękami, rozcieranie uszu, nacieranie skóry oliwą lub masłem. Nawet wystarczy przez 5 minut przytrzymać obiema dłońmi ciepłej rury kaloryfera lub słoik zalany gorącą wodą. Ewentualnie rób sobie okłady termoforem i ciepło się ubieraj.

Gwarantuję, że te zabiegi rozgrzeją Cię na długi czas.

Rozgrzewające napoje

Ciepły napój imbirowy, “złote mleko” na bazie kurkumy, napój miodowo-cynamonowy oraz domowy grzaniec z czerwonego wina z dodatkiem goździków, cynamonu i innych korzennych przypraw. To 4 podstawowe napoje, które rozgrzeją Cię, nawet jeśli “przemarzniesz na kość”.

Rozgrzewające potrawy

To przede wszystkim gorące zupy. Na przykład: krupnik, czerwony barszcz, ale nie zapomnij o zwykłych płatkach owsianych, gotowanych kaszach i nasionach zbóż. Praktycznie większość płatków, kasz i całych nasion zbóż ma cudowne właściwości rozgrzewające.

Na ich bazie możesz robić fantastyczne zupy, kleiki, a nawet boskie budynie !

Ciepła owsianka na słodko to moim zdaniem numer 1.

Rozgrzewające zioła i przyprawy

Tutaj wybór masz ogromny. Praktycznie większość suszonych przypraw i ziół pomaga aktywizować ciepło w Twoim organizmie. Najlepsze z nich to: kurkuma, imbir (świeży i suszony), wszelkie odmiany pieprzu oprócz białego, papryka chilli, goździki, cynamon, kminek, majeranek, lubczyk, słodka papryka, rozmaryn, tymianek, cząber, anyż, bazylia, kardamon, czosnek, cebula, kminek, kmin rzymski, oregano, korzeń arcydzięgla, gałka muszkatołowa.

Dodawaj te zioła i przyprawy w hurtowych ilościach do każdego posiłku i napoju. Zobaczysz błyskawiczny efekt rozgrzewający. Ciepło na stałe zagości w Twoim ciele.

Rozgrzewające nasiona i orzechy

Nasiona i orzechy cudownie nagrzewają całe ciało.

Przed spożyciem najlepiej, jeśli je namoczysz w wodzie, aby pozbyć się z nich inhibitorów. Idealnie byłoby, gdybyś trzymał je w wodzie na noc, powiedzmy 6 – 10 godzin. Kiedy namokną nasiona i orzechy będą łatwiej strawne. Pozyskasz z nich więcej składników pokarmowych – nawet do 100%!

Przy tym orzechy i nasiona nic nie stracą na smaku, a wręcz przeciwnie.

Zobacz to królestwo rozgrzewających nasion i orzechów.

Orzechy włoskie, migdały, pistacje, orzechy brazylijskie, laskowe, nerkowca, piniowe, nasiona lnu, pestki dyni, słonecznik, nasiona sezamu, pestki gorzkiej moreli i inne.

Prawda, że jest w czym wybierać?

Rozgrzewające owoce

Jest niewiele surowych owoców o rozgrzewających właściwościach. Natomiast praktycznie 100% suszonych owoców rozgrzewa ciało. Mogą to być najpopularniejsze z nich: suszone śliwki, rodzynki, morele, daktyle, jabłka, żurawina, gruszki, ananas, figi, aronia, banany, mango, kiwi, jagody goji i suszona morwa biała.

Zobacz, ile tego jest. Tylko podkreślam, że muszą być suszone. Świeże i surowe mają właściwości wychładzające.

Rozgrzewające warzywa

Raczej regułą jest, że liście warzyw mają właściwości ochładzające. Ich korzenie i bulwy odwrotnie – ocieplają ciało. Podam Ci kilka przykładów rozgrzewających warzyw. Oto one: pasternak, pietruszka, ziele gorczycy, dynia olbrzymia, słodkie ziemniaki, kapusta włoska, cebula, por, szczypiorek, czosnek, cebula szalotka.

Mam głęboką nadzieję, że po takiej dawce wiedzy na temat najbardziej rozgrzewających ziół, przypraw, potraw, napojów i zabiegów, zimno już nie będzie Ci straszne.

Trzymaj się ciepło.


Źródła:

“Odżywianie dla zdrowia” Paul Pitchford, wydawnictwo Galaktyka, wydanie 3, Łódź 2017.