liście szpinaku na surowo właściwości i korzyści zdrowotne

Liście Szpinaku Na Surowo – 11 Mega Właściwości i Korzyści

Szpinak jeść surowy, czy gotowany ? Wiesz, że liście szpinaku na surowo mają fantastyczne właściwości i korzyści ? Jakie choroby leczy szpinak i czy faktycznie surowy szpinak “spala tłuszcz” ?

Odkryj największe sekrety zdrowotne, jakie ma “Król Szpinak”.

Może zainteresują Cię artykuły o podobnej tematyce. Na przykład korzyści picia zielonych koktajli z jarmużu oraz korzyści picia soku z trawy pszenicznej.

 

Co Sprawia, Że ​​Liście Szpinaku Na Surowo Mają Super Właściwości i Korzyści ?

 

Szpinak już od wieków wykorzystywany jest w tradycyjnej medycynie ajurwedyjskiej.

Liście szpinaku, zarówno spożywane na surowo, jak i gotowane, są doskonałym źródłem witamin, minerałów i korzystnych fitochemikaliów. W tym artykule dogłębnie przyjrzymy się szczegółom zdrowotnym tego wspaniałego zielonego pożywienia.

Szpinak uważany jest za jeden z najzdrowszych pokarmów na świecie, ponieważ naukowcy identyfikują więcej niż tuzin różnych rodzajów samych antyoksydantów flawonoidowych obecnych w szpinaku.

Nie wspominam o wszystkich innych składnikach odżywczych.

Szpinak ma silne właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające, a jeśli połączy się to z bardzo niską kalorycznością, jest to z pewnością jedna z najbardziej odżywczych naturalnych żywności. 

 

Bogata Historia Spożywania Szpinaku 

 

Uważa się, że szpinak pochodzi z antycznej Persji (współczesny Iran i sąsiednie kraje).

Ze starożytnej Persji przeniósł się do Indii, ale nie wiadomo, kto i kiedy go tam przywiózł. Później starożytni Chińczycy otrzymali go z Indii i nadali mu nazwę “perskie warzywo”.

Najwcześniejsze pisemne wzmianki o roślinie szpinaku odnotowano w języku chińskim. Stwierdzały one, że został on sprowadzony do Chin przez Nepal (prawdopodobnie w 647 roku).

W 827 roku Saraceni (Grecy i Rzymianie w starożytności nazwali tak koczownicze plemiona arabskie, żyjące w północno-zachodniej Arabii i na półwyspie Synaj) wprowadzili szpinak na Sycylię. Pierwsze pisemne świadectwa szpinaku nad Morzem Śródziemnym odnotowano w trzech dziełach z X wieku.

Szpinak stał się popularnym warzywem w krajach arabskich basenu Morza Śródziemnego i przybył do Hiszpanii w drugiej połowie 12 wieku, gdzie wielki arabski agronom w swoich tekstach nazwał szpinak “wodzem zielonych liści”.

W Hiszpanii szybko zyskał popularność, ponieważ rósł wczesną wiosną, kiedy w tym okresie historii nie było o tej porze roku innych warzyw.

Szpinak po raz pierwszy pojawił się w Anglii i Francji w XIV wieku, dokąd trafił prawdopodobnie przez Hiszpanię.

Kiedy Katarzyna Medycejska została królową Francji w 1547 roku, szpinak ponownie zyskał na popularności, ponieważ był podobno ulubionym warzywem królowej. Smakował jej tak bardzo, że kazała go przygotowywać na każdy posiłek.

Królowa Francji Katarzyna Medycejska jest nazywana „matką francuskiej kuchni”. Nawet dziś dania ze szpinaku są znane jako “florenckie”. Nazwa nawiązuje oczywiście do Florencji – miasta narodzin królowej.

Reputacja szpinaku rosła w siłę. Podczas pierwszej wojny światowej francuskim żołnierzom osłabionych krwotokiem, podawano wino zmieszane z sokiem ze szpinaku.

 

Prosty i Szybki Przepis Na Świeże Liście Szpinaku z Czosnkiem

 

 

Liście Szpinaku Na Surowo, a Kwas Szczawiowy ?

 

Surowy szpinak to świetny sposób na czerpanie rewelacyjnych korzyści.

Wiedz jednak, że liście szpinaku jedzone na surowo zawierają coś, co nazywa się kwasem szczawiowym. Kwas szczawiowy może negatywnie wpływać na ludzi z zapaleniem stawów i dną. Gotowanie szpinaku może obniżyć poziom kwasu szczawiowego do 90%, a jednocześnie pozwala jeść więcej (ponieważ szpinak więdnie z gotowaniem).

Jednym z głównych problemów zdrowotnych dotyczących kwasu szczawiowego jest to, że może on wiązać się z minerałami w jelitach i zapobiegać ich wchłanianiu przez organizm.

Kwas szczawiowy obecny w surowych liściach szpinaku może zmniejszać wchłanianie minerałów.

Na przykład szpinak na surowo zawiera dużo wapnia i kwasu szczawiowego, co zapobiega wchłanianiu dużej ilości wapnia do organizmu. Jednoczesne spożywanie błonnika i kwasu szczawiowego wraz ze szpinakiem może dodatkowo utrudniać wchłanianie składników odżywczych.

Niemniej jednak ważne jest, abyś pamiętał, że tylko niektóre minerały w żywności, którą jesz, będą wiązały się chemicznie z kwasem szczawiowym. A przecież liście szpinaku na surowo mają całą “tablicę Mendelejewa” w swoim składzie.

W pozytywnym tego słowa znaczeniu.

 

Czy powinieneś unikać jedzenia liści szpinaku na surowo ?

 

Ludzie, którzy mają skłonność do tworzenia kamieni nerkowych, mogą czerpać korzyści z diety o niskiej zawartości szczawianów. Inaczej mówiąc, powinni jeść mniej liści szpinaku na surowo i gotować go, aby zneutralizować kwas szczawiowy.

Jednak zdrowi ludzie próbujący zachować zdrowie NIE muszą unikać pokarmów o dużej zawartości składników odżywczych (takich jak surowe liście szpinaku) tylko dlatego, że mają wysoką zawartość szczawianów.

Po prostu liście szpinaku na surowo nie są pokarmem dla wszystkich ludzi.

Niezależnie od tego, czy liście szpinaku spożywasz na surowo, czy gotowane, szpinak jest pożywką, która zasługuje na stałe miejsce w Twoim domu. Nie jedz go codziennie, a wszystko będzie OK.

 

szpinak na surowo ma duże wartości odżywcze dlatego warto jeść surowe liście szpinaku

 

11 Wspaniałych Korzyści z Jedzenia Liści Szpinaku Na Surowo

 

1.Liście szpinaku na surowo są naturalnym detoksyfikatorem. Zawierają dużą ilość chlorofilu, który oczyszcza z toksyn wątrobę i okrężnicę.

2. Spożywanie surowych liści szpinaku wzmacnia mięśnie poprzez regulację ilości tlenu, który dociera do mięśni podczas ćwiczeń.

3. Szpinak na surowo zawiera witaminę K, która poprawia kondycję kości. Szpinak zmniejsza ryzyko złamania kości. Pomaga zatrzymać wapń w kościach i zapobiega rozkładowi kości.

4. Liście szpinaku są doskonałym źródłem żelaza, które jest ważnym składnikiem hemoglobiny. Zwalcza zmęczenie i dostarcza energii do organizmu. Żelazo pomaga w utrzymaniu zdrowych komórek w ciele.

5. Właściwość przeciwutleniająca surowych liści szpinaku sprzyja zdrowiu układu sercowo-naczyniowego. Zapobiega utlenianiu cholesterolu, który powoduje uszkodzenie tętnic i serca.

6. Bogactwo flawonoidów i przeciwutleniaczy hamuje powstawanie komórek nowotworowych w organizmie. Jedzenie liści szpinaku na surowo zmniejsza poziom wolnych rodników i zmniejsza ryzyko raka jajnika, raka płuc, raka jelita grubego, raka piersi i raka prostaty.

7. Właściwości przeciwzapalne szpinaku zwalczają stan zapalny i zmniejszają związany z tym ból.

8. Obecność potasu i sodu w liściach szpinaku obniża wysokie ciśnienie krwi.

9. Szpinak, będąc zielonym warzywem, jest dobry dla zdrowia oczu. Promuje dobre widzenie i chroni oczy przed chorobami takimi jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćma.

10. Szpinak na surowo jest to dobry ziołowy środek dla mózgu. Chroni przed utratą pamięci i zapobiega demencji.

11. Jedzenie zielonych liści szpinaku jest zdrowe dla ciężarnej kobiety. Zapewnia pokarm dla rozwoju płodu. Utrzymuje zdrowie kobiet i zwalcza słabość w okresie ciąży. Szpinak jest korzystny nawet dla matki w okresie laktacji. Poprawia jakość i ilość mleka.

 

Szpinak Na Surowo – Wartości Odżywcze

 

Oprócz dostarczania wysokiego poziomu przeciwutleniaczy odżywianie się szpinakiem na surowo oferuje także imponującą ilość witamin i składników mineralnych ogółem.

Surowe Liście szpinaku uważane są za dobre źródło witaminy C, witaminy A i witaminy K, kwasu foliowego i minerałów manganu, cynku i selenu. To sprawia, że ​​szpinak jest przydatny w ochronie różnych systemów i funkcji w ciele, od zdrowia układu trawiennego po wzrok.

Szpinak często promuje się jako bogaty w witaminę A.

Jednakże roślinna postać witaminy A składa się głównie z  beta-karotenu. Konwersja beta-karotenu do użytecznej postaci witaminy A – retinolu – jest dość słaba. Spożywanie zwierzęcych form witaminy A (takich jak  wątroba  i  jaja) zapewni retinol i jest skuteczniejszą metodą spożywania witaminy A.

Podobnie jak w przypadku witaminy A, forma witaminy K występująca w szpinaku nazywa się K1. Witamina K2 znajduje się w źródłach pochodzenia zwierzęcego. Jednak dzienne wartości procentowe dla witaminy K1 i K2 są często łączone.

Więc pamiętaj, że potrzebujemy witaminy K zarówno z produktów roślinnych, jak i zwierzęcych.

Poniżej opinia doktora Josepha Mercoli o korzyściach jedzenia szpinaku:

“Niski poziom tłuszczu i jeszcze mniej cholesterolu, szpinak zawiera dużo niacyny i cynku, a także białka, błonnika, witamin A, C, E i K, tiaminy, witaminy B6, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, miedzi i manganu. Innymi słowy, jest naładowany dobrymi rzeczami dla każdej części twojego ciała!

Liczne flawonoidy w szpinaku działają jak przeciwutleniacze, aby zachować cholesterol przed procesem utleniania i chronić organizm przed wolnymi rodnikami, szczególnie w okrężnicy. Kwas foliowy w szpinaku jest dobry dla zdrowego układu sercowo-naczyniowego, a magnez pomaga obniżyć wysokie ciśnienie krwi. Badania wykazały również, że szpinak pomaga utrzymać energiczne funkcje mózgu, pamięć i jasność umysłu.

Aby zachować bogatą zawartość żelaza w szpinaku podczas gotowania – delikatnie – dodaj sok z cytryny lub ocet” – dr Joseph Mercola.

Znalazłem jeszcze jeden ciekawy cytat na temat wartości odżywczych szpinaku:

“Nic dziwnego, że szpinak był ulubionym pożywieniem Popeye, z jedną filiżanką serwującą 35% dziennego zapotrzebowania na żelazo, 84% manganu, 65% kwasu foliowego i 300% dziennego zapotrzebowania na witaminę A!” – foodmatters.com.

 

Surowe Liście Szpinaku Zapobiegają Rakowi

 

Zacznijmy od jego właściwości przeciwzapalnych.

Składniki odżywcze w szpinaku są przeciwzapalne i przeciwrakowe. Zapalenie będące czynnikiem ryzyka raka oznacza, że ​​szpinak może pomóc chronić organizm na poziomie komórkowym przed chorobą trwającą przez całe życie.

Wczesne badania pod koniec lat 90. wykazały mniejsze ryzyko raka piersi u kobiet z największym spożyciem szpinaku. Podobnie stwierdzono, że wyciągi ze szpinaku stosowane w doświadczeniach laboratoryjnych spowalniają podział komórek nowotworowych.

Szpinak jest w stanie spowolnić powstawanie komórek rakowych, ponieważ chroni przed uszkodzeniem DNA i ogranicza stres oksydacyjny poprzez obecność takich przeciwutleniaczy, jak neoksantyna i wiolaksantyna. Zgodnie z badaniami, karotenoidy szpinaku chronią komórki przed mutacjami, które mogą ostatecznie prowadzić do wzrostu guza nowotworowego.

Odżywianie szpinakiem dostarcza również chloroplastu i chlorofilu. Badania wykazały, że ze względu na te właściwości, szpinak działa ochraniająco przed rakiem poprzez wyciąganie rakotwórczych substancji z organizmu, detoksykując organizm, redukując stan zapalny i spowalniając uszkodzenia wolnych rodników” – draxe.com.

W badaniu opublikowanym w czasopiśmie Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention stwierdzono, że kobiety, które spożywały surowy szpinak przynajmniej raz w tygodniu, miały zmniejszone ryzyko raka piersi.

Spożycie gotowanego szpinaku również miało działanie ochronne, ale efekt nie był tak silny, jak w przypadku surowego szpinaku.

W innym badaniu wysokie spożycie luteiny (głównego karotenoidu w szpinaku) wiązało się ze zmniejszonym ryzykiem raka okrężnicy u mężczyzn i kobiet. Naukowcy zidentyfikowali szpinak, brokuły, sałatę, pomidory, pomarańcze, sok pomarańczowy, marchew, seler i zieleniny jako główne źródło luteiny.

Badacze doszli do wniosku, że włączenie tych pokarmów do diety może pomóc zmniejszyć ryzyko nowotworu okrężnicy. Tak więc jedzenie liści szpinaku na surowo ochrania przed rakiem.

 

Przepis Na Odmładzający Koktajl Ze Szpinakiem

 

Szpinak – Eliksir Na Zmarszczki i Młodą Skórę

 

Wykazano, że spożywanie szpinaku jest pomocne w ochronie centralnego układu nerwowego, zmniejszaniu stanów zapalnych i opóźnianiu procesu starzenia poprzez ochronę komórek.

Składniki odżywcze szpinaku obejmują specjalne związki ochronne. Takie karotenoidy jak beta-karoten, luteina i zeaksantyna. Te 3 przeciwutleniacze, które teraz wymieniłem, występują również w innych warzywach, takich jak marchew, jarmuż i brokuły.

Szpinak dostarcza również flawonoidy, które są rodzajem silnego antyoksydantu. Chronią one przed chorobami, zwalczając wolne rodniki w organizmie. Te wszystkie związki ochronne razem wzięte sprawiają, że szpinak jest najlepszym z przeciwstarzeniowych produktów żywnościowych.

 

Czy to koniec korzyści zdrowotnych z jedzenia szpinaku na surowo? 

 

Otóż nie, bo to dopiero początek.

Szpinak zawiera całą masę przeciwutleniaczy. Nie tylko karotenoidy i flawonoidy, ale także witaminę C i witaminę E. To witaminowe giganty, które spowalniają tworzenie się zmarszczek i innych oznak starzenia się skóry.

Szpinak jest również jednym z najlepszych naturalnych źródeł glutationu, cząsteczki antyoksydantów, która pomaga “odzyskać” inne antyoksydanty, przekazując nowe elektrony nieaktywnym przeciwutleniaczom, aby mogły one ponownie zacząć działać.

 

Świeżo wyciśnięty sok ze szpinaku na zmarszczki twarzy

 

Świeży sok ze szpinaku to silny środek przeciwzmarszczkowy. Używanie go na twarzy pomoże Ci zmniejszyć zmarszczki twarzy nawet o 50%! Zanurz wacik w świeżym soku ze szpinaku, masuj go na twarzy okrężnymi ruchami przez 5 minut. Opłucz twarz zimną wodą. Rób to, co miesiąc przez 7 dni rano i wieczorem, aby wygładzić cerę !!! Nie zapomnij pić dużo wody, trzymaj się z dala od słońca i używaj kremu na twarz 50 + !!! ” – home-remedies-for-you.com

 

Jedzenie szpinaku na surowo zachowuje zdrowie skóry

 

Witamina C  i witamina A znajdujące się w spożywanym szpinaku na surowo mogą pomóc w walce z uszkodzeniem światłem UV, które może prowadzić do raka skóry lub pojawienia się postarzałej skóry.

Często spożywanie pokarmów, takich jak szpinak zawierający przeciwutleniacze, pomaga w rozwoju nowych komórek skóry i wspiera produkcję kolagenu. Jednego z głównych elementów budulcowych skóry, odpowiedzialnego za elastyczność i młodzieńczy wygląd.

Dlatego sposobem na naturalne spowolnienie procesu starzenia oraz zwiększenie odporności skóry jest jedzenie szpinaku i innych warzyw bogatych w przeciwutleniacze.

 

liście szpinaku spożywane na surowo zmniejszają apetyt działają odchudzająco i są dobre na zmarszczki

 

Ekstrakt Ze Szpinaku Zmniejsza Apetyt i Wspomaga Odchudzanie

 

Tak, świeże i zielone liście szpinaku jedzone na surowo pomagają zmniejszyć apetyt i zrzucić niechciane kilogramy. Można tak pozbyć się sporo tkanki tłuszczowej.

Wyciąg ze szpinaku zawierający błony z zielonego liścia zwane tylakoidami zmniejsza głód hedonistyczny do 95% i zwiększa utratę wagi o 43%. Zostało to pokazane w niedawno opublikowanym długoterminowym badaniu na Uniwersytecie w Lund w Szwecji.

Hedoniczny głód jest kolejnym określeniem pragnień, których wielu ludzi doświadcza w niezdrowej żywności, takiej jak słodycze lub fast food, która jest częstą przyczyną otyłości i niezdrowych nawyków żywieniowych.

Badanie pokazuje, że przyjmowanie tylakoidów wzmacnia wytwarzanie przez organizm hormonów sytości i tłumi głód hedonistyczny. A to prowadzi do lepszej kontroli apetytu, zdrowszych nawyków żywieniowych i zwiększonej utraty wagi.

“Nasze analizy pokazują, że spożycie napoju zawierającego tylakoidy przed śniadaniem zmniejsza apetyt i sprawia, że ​​czujesz się bardziej zadowolony przez cały dzień” – mówi Charlotte Erlanson-Albertsson, profesor medycyny i chemii fizjologicznej na Uniwersytecie w Lund.

Badanie objęło 38 kobiet z nadwagą i trwało trzy miesiące.

Każdego ranka przed śniadaniem uczestnicy pili zielony napój. Połowa kobiet otrzymywała 5 gramów wyciągu ze szpinaku, a druga połowa otrzymywała placebo. Uczestnicy nie wiedzieli, do której grupy należeli. Jedyne instrukcje, jakie otrzymali, to spożywać zbilansowaną dietę obejmującą trzy posiłki dziennie i nie stosować żadnej innej diety.

“W badaniu grupa kontrolna straciła średnio 3,5 kg, podczas gdy grupa otrzymująca tylakoidy straciła 5 kg. Grupa z zespołem tylakoidowym również stwierdziła, że ​​łatwiej jest trzymać się trzech posiłków dziennie – i nie odczuwali żadnych zachcianek” – powiedziała Charlotte Erlanson-Albertsson.

Kluczem jest uczucie sytości i tłumienia hedonicznego głodu.

Nowoczesne przetworzone jedzenie rozkłada się tak szybko, że hormony w jelitach, które wysyłają sygnały sytości do mózgu i tłumią apetyt, nie mogą nadążyć. Błony z zielonego liścia szpinaku spowalniają proces trawienia, dając czas na uwolnienie hormonów jelitowych. Przekazują one mózgowi, że już jesteśmy najedzeni.

“Chodzi o wykorzystanie czasu potrzebnego na trawienie pokarmu, nie ma nic złego w naszym układzie trawiennym, ale nie działa on dobrze w przypadku nowoczesnego, wcześniej przeżutego pokarmu, a tylakoidy przedłużają trawienie, wywołując uczucie sytości, co oznacza, że ​​jesteśmy w stanie trzymać się diety, do jakiej jesteśmy stworzeni, bez przekąsek i zbędnych potraw, takich jak słodycze, chipsy itp.” – mówi Charlotte Erlanson-Albertsson.

 

Liście Szpinaku Na Surowo Dobre Na Detox

 

Zawarte w szpinaku składniki odżywcze pomagają odtruć organizm i wspomagają funkcje wątroby, zapobiegając nadmiernemu wzrostowi bakterii mikroflory jelitowej.

Zmniejszone zapalenie przewodu pokarmowego wiązało się nie tylko z flawonoidami występującymi w szpinaku, ale także z jego karotenoidami.

Niższe poziomy stanu zapalnego chronią wrażliwą wyściółkę przewodu pokarmowego i żołądka, zmniejszając ryzyko wystąpienia nieszczelnego zespołu jelita lub innych zaburzeń trawiennych.

Liście szpinaku są również dobrym źródłem błonnika pokarmowego. 

Błonnik jest niezbędny do utrzymania zdrowia trawiennego, ponieważ pomoże Ci w perystaltyce jelit, przeniesie odpady i toksyny z Twojego organizmu, zapobiegnie zaparciom lub biegunce i może odtruć Twój przewód pokarmowy.

To jest właśnie nasz wspaniały “Król Szpinak”.

Jeśli nie lubisz lub nie możesz jeść liści szpinaku na surowo, jedz szpinak gotowany. Twoje zdrowie i młody wygląd skóry jest tego warte ! Mało jest warzyw o takich właściwościach i korzyściach zdrowotnych jak surowe liście szpinaku.


Źródła:

https://foodfacts.mercola.com/spinach.html

http://www.foodmatters.com/recipe/a-new-spin-on-spinach

http://www.home-remedies-for-you.com/remedy/Wrinkles/user_remedies.html

https://paleoleap.com/paleo-foods-spinach/

http://naturalsociety.com/what-makes-spinach-such-a-powerful-superfood/

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/09/140902114928.htm

https://www.healwithfood.org/health-benefits/spinach-superfood.php

https://en.wikipedia.org/wiki/Spinach

https://draxe.com/spinach-nutrition/

http://www.vegetablefacts.net/vegetable-history/spinach-history/

https://herbpathy.com/Uses-and-Benefits-of-Spinach-Cid2518