właściwości zdrowotne owoców awokado

Owoc Awokado – Czy Znasz Jego Właściwości Odżywcze ?

Owoc awokado jest uważany za jeden z najzdrowszych owoców na świecie. Czy wiesz, że pestka owocu awokado nie jest trująca i jest jadalna – o wiele zdrowsza od miąższu ?

Przeczytaj o niesamowitych właściwościach zdrowotnych i odżywczych owoców awokado. Później możesz zajrzeć na wpis o efektach leczenia sokiem marchwiowym. Naprawdę warto.

 

Właściwości Zdrowotne i Odżywcze Owoców Awokado Wykorzystywano Już 12 000 lat Temu

 

Owoc awokado pochodzi z Meksyku i jego nazwa oznacza drzewo, na którym rosną jądra. Jego nazwa jest związana z kształtem owoców awokado. Przypomina męskie jądra. Dlatego też Aztekowie traktowali je jako afrodyzjak.

Wielu ekspertów w dziedzinie zdrowia uważa owoc awokado za jedną z najzdrowszych potraw na świecie.

Aztekowie uważali owoce awokado za afrodyzjak, a amazońscy zielarze uważają, że mogą leczyć nimi dnę. Owoce awokado pochodzą z Ameryki Środkowej i były ulubionym pożywieniem Indian Azteków.

Awokado są uważane za owoc. Uprawia się je w tropikalnym klimacie na całym świecie, w tym w południowej Florydzie i Kalifornii.

Najstarsze znane dowody używania owocu awokado jako pokarmu znaleziono w jaskini w Puebla w Meksyku. Uważa się, że ślady pochodzą z około 10 000 lat p.n.e. To oznaczałoby, że owoce awokado jedzono 12 000 lat temu.

 

Owoce Awokado i Wartości Odżywcze

 

Awokado to niezwykły owoc.

Jest nie tylko bogaty w kalorie, ale także jest bogaty w tłuszcz. Instynkt sugeruje, że wysokokaloryczny i wysokotłuszczowy pokarm byłby szkodliwy dla zdrowia, ale skromny owoc awokado faktycznie zapewnia mnóstwo wspaniałych korzyści zdrowotnych.

Owoc awokado ma mega dużo wartości odżywczych i jest dobrym źródłem:

  • Białko – najwyższe wśród owoców; około 2 g na 100 g
  • Włókno – około 6,7 g na 100 g; najwyższa zawartość rozpuszczalnego błonnika w dowolnym owocu
  • Jednonienasycone kwasy tłuszczowe – około 14,7 g tłuszczów na 100 g, przy czym dwie trzecie stanowią zdrowe jednonienasycone kwasy tłuszczowe; zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych plasuje się tylko za oliwkami wśród owoców
  • Węglowodany – około 8,5 g na 100 g lub ponad 300 kalorii na owoc awokado
  • Witaminy z grupy B
  • Witamina C
  • Witamina E
  • Fosfor
  • Potas – około 500 mg na 100 g; jeden owoc awokado ma go tyle co 2 – 3 banany
  • Cynk – reguluje funkcję odpornościową; przyczynia się do gojenia się ran, zmysłów węchu i smaku
  • Kwas foliowy – ważny dla kobiet w ciąży, zapobiegający groźnym wadom wrodzonym kręgosłupa i mózgu; pomaga utrzymać prawidłową funkcję nerwu
  • Luteina – pomaga zapobiegać rakowi prostaty; zapobiega zaćmie i zwyrodnieniu plamki związanej z wiekiem
  • Glutation – silny przeciwutleniacz o właściwościach przeciwnowotworowych
  • Kwas oleinowy
  • Kwas linolowy

Oprócz tego, że owoce awokado są dobrym źródłem błonnika, białka i zdrowych jednonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, owoce awokado zawierają w sumie ponad 25 niezbędnych składników odżywczych.

W jednym owocu awokado jest ogromna ilość wartości odżywczych.

 

 

owoc awokado czy znasz jego właściwości zdrowotne i odżywcze

 

Owoce Awokado Są Bogate w Zdrowe Tłuszcze

 

Owoce awokado są bogate w tłuszcze zwalczające choroby.

Możesz spodziewać się imponujących 29 gramów zdrowych tłuszczów z przeciętnego owocu awokado. Około 67 procent tych tłuszczów jest jednonienasyconych, 16 procent jest wielonienasyconych, a 15 procent jest nasyconych.

Pierwszorzędowym jednonienasyconym kwasem tłuszczowym w owocu awokado jest kwas oleinowy, który może zapobiec wystąpieniu szeregu poważnych chorób.

Ten niesamowity owoc awokado jest bardzo bogaty w zdrowy kwas oleinowy. Jest to jednonienasycony tłuszcz, który pomaga zwiększyć metabolizm tłuszczów.

Owoce awokado z Florydy są znacznie większe niż owoce awokado odmiany Hass. Mają natomiast niższą zawartość tłuszczu ogólnego i kalorii.

Owoc awokado odmiany Hass z Kalifornii w USA ma zdecydowanie więcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych niż owoc awokado Hall z Florydy. W owocu awokado Hass jest to średnio 18-30% kwasów tłuszczowych, podczas gdy awokado na Florydzie ma około 3-5% tłuszczu. 

Dlatego szukaj w sklepie owoców awokado odmiany Hass. Są znacznie zdrowsze.

 

Owoce Awokado Są Bogate w Przeciwutleniacze i Spowalniają Starzenie Się Komórek

 

Owoce awokado to jeden z najlepszych suplementów diety bogaty w przeciwutleniacze i bardzo spowalniający procesy starzenia się Twoich komórek.

Awokado jest bardzo bogate w przeciwutleniacze, więc chroni przed chorobami i nowotworami” – powiedziała Amy Shapiro, dietetyczka z New York City z Real Nutrition NYC, zauważając, że ogólnie, owoce awokado to wspaniałe pożywienie.

Owoce awokado są bogate w silne antyutleniacze karotenoidowe m.in. w luteinę i zeaksantynę, a także witaminę E (tokoferol).

Te przeciwutleniacze zmniejszają stres oksydacyjny i pozwalają na zdrowsze środowisko komórkowe. Inne drogocenne składniki obejmują jonowy potas i folian. Te pierwiastki w organizmie tworzą się zasadowo, pomagając w buforowaniu kwaśnych odpadów, które gromadzą się w ludzkiej tkance i krwi.

 

Dlaczego warto, abyś jadł owoce awokado razem z warzywami ?

 

Owoce awokado są wspaniałym uzupełnieniem posiłku opartego na warzywach.

Większość warzyw, zwłaszcza w stanie surowym, zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy na bazie karotenoidów. Badania wykazały, że te antyoksydanty są lipofilne (uwielbiające tłuszcz) i są najlepiej wchłaniane przez organizm w połączeniu ze zdrowym tłuszczem, takim jak kwas oleinowy.

A owoce awokado są bogatym źródłem kwasu oleinowego.

Badanie opublikowane w Journal of Nutrition w marcu 2005 roku wykazało, że dodanie owocu awokado do sałatki zwiększyło wchłanianie alfa-karotenu, beta-karotenu i luteiny.

Hass jest odmianą owocu awokado z Kalifornii w USA o najgęściej skoncentrowanej zawartości przeciwutleniaczy. Zawierają najwyższą zawartość luteiny i zeaksantyny oraz innych rozpuszczalnych w tłuszczach składników odżywczych.

Owoce awokado to jedna z najlepszych żywności przeciwstarzeniowych, które zapobiegają powstawaniu zmarszczek i starzeniu się skóry. 

Wykazano, że cukier D-manno-heptulozowy występujący w owocach awokado poprawia naskórek skóry poprzez stymulację tworzenia kolagenu. Owoce awokado zawierają również specyficzne aminokwasy i antyutleniacze karotenoidów, które zmniejszają plamy starcze, łagodzą stany zapalne, leczą blizny i oparzenia.

 

jak powstała odmiana hass owocu awokado

 

Pestka z Awokado – Największy Sekret Owocu Awokado

 

Czy jadłeś kiedyś ten wspaniały owoc awokado ?

Pewnie zdarzyło Ci się wybrać miąższ, a pestkę z awokado wyrzuciłeś. Wierząc, że jest niejadalna lub trująca i nie ma ona wartości odżywczej. Pestka awokado jest w rzeczywistości najbardziej skoncentrowanym składnikiem odżywczym owocu awokado, donosi Daily Mail w Wielkiej Brytanii.

Amy Shapiro, dietetyczka z New York City z Real Nutrition NYC, powiedziała w internetowym wydaniu tej gazety, że na pewno pestki awokado są pełne przeciwutleniaczy i błonnika.

Powiedziała także, że pestki z awokado można mielić w proszek i dodawać do koktajli lub jogurtów, aby uzyskać ogromne wartości odżywcze.

 

Jakie korzyści uzyskasz, jedząc pestki z awokado ?

 

  • Pestki awokado mają zdolność zwalczania komórek wolnych rodników, które powodują choroby i starzenie się. W rzeczywistości, jeśli chcesz spowolnić proces starzenia, zmniejszyć wygląd plam starczych i zmarszczek, pestki awokado mają zdolność odbudowy kolagenu pod skórą, dzięki czemu pozostaje ona jędrna i młodzieńcza.
  • Pestki z awokado zawierają odżywczy olej, który jest bogaty w przeciwutleniacze. W rzeczywistości 70% przeciwutleniaczy znajduje się w samej pestce awokado, a pozostałe 30% znajduje się w miąższu i skórze. Te silne przeciwutleniacze mają zdolność obniżania wysokiego poziomu cholesterolu i zapobiegania kilku rodzajom chorób, takich jak choroby serca i udary.
  • Pestki z owoców awokado mają jeszcze wiele innych korzyści zdrowotnych.

 

Jak jeść pestkę z awokado ?

 

Pestkę z awokado możesz jeść w postaci zmielonego proszku. Taki proszek dodawaj do wszelkich potraw: zup, koktajli, deserów, sosów, sałatek. Praktycznie nadaje się do większości potraw.

A jak uzyskać taki proszek z pestki owocu awokado ?

Wszystko, co musisz zrobić, aby móc stosować te nasiona w swojej diecie, to kupić owoce awokado i wydobyć z nich nasiona. Weź awokado, ostrożnie je przetnij dookoła, usuń pestkę awokado, włóż ją do plastikowego worka i zmiażdż przy pomocy młotka lub tłuczka do mięsa.

Pozostaw w ciepłym miejscu na 3-4 dni, aby skruszone nasiona wyschły.

Następnie umieść suche, zmiażdżone pestki z awokado w blenderze lub młynku do kawy i zmiel je na drobny proszek. Możesz też niepokruszone, ale wysuszone nasiona zetrzeć na najdrobniejszych oczkach zwykłej tarki do warzyw.

Później posyp proszkiem z nasion awokado potrawy i zjedz je. Tak otrzymasz fantastyczne korzyści zdrowotne z tego niesamowitego super jedzenia.

Dlaczego warto wykorzystać pestki z awokado i jak je jeść, zobacz w filmiku poniżej.

 

Owoce Awokado Są Bogate w Błonnik i Wspomagają Odchudzanie

 

Oba rodzaje owoców awokado (te z Florydy Hall i z Kalifornii Hass) są wspaniałe dla układu pokarmowego. Zawierają wiele różnych rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych włókien.

Dietetyczka Amy Shapiro z Nowego Jorku wyjaśniła, że oprócz antyutleniaczy, nasiona awokado zawierają dużo błonnika. Oto co mówi:

“Tworzy naprawdę zdrowe środowisko dla zdrowych bakterii w jelitach, aby się rozwijały i pozostały przy życiu – to rodzaj prebiotyku”.

Ponadto zauważ, że pokarmy bogate w błonnik pomagają również czuć się pełniejszym, co może prowadzić do ogólnego zmniejszenia kalorii i pomóc w utracie wagi. A włókno pomaga w trawieniu, abyś “normalnie” załatwiał się w toalecie.

Błonnik z pestek owoców awokado, także doprowadza do zmniejszenia szkodliwego cholesterolu.

Wszystko to powiedziawszy i pomimo największych korzyści zdrowotnych z nasion awokado, mają one jedną małą wadę. Amy Shapiro, dietetyczka z New York City z Real Nutrition NYC ostrzega, że ​​mają gorzki smak.

Dlatego mówi, że lepiej zmieszać proszek z pestek z smoothie lub jogurtem, aby zamaskować większość tego gorzkiego smaku.

Ja używam tego proszku z pestek awokado i jest OK.

Paradoksalnie miąższ owocu awokado (szczególnie odmiany Hass), mimo że jest bardzo kaloryczny, zawiera specyficzne tłuszcze. Pomagają one metabolizować tkankę tłuszczową w organizmie (spalać ją) i tym samym owoce awokado wspomagają odchudzanie.

Posiłek z awokado jest dobry na odchudzanie jeszcze z innego powodu. Jest bardzo sycący i dzięki temu przez dłuższy czas poczujesz się zaspokojony pod względem kalorycznym. Unikniesz podjadania pomiędzy posiłkami.

Bez dwóch zdań owoce awokado przynajmniej na 3 sposoby wspomagają odchudzanie i spalanie tkanki tłuszczowej. Awokado w odchudzaniu to po prostu MUST HAVE.

 

Jak Przyspieszyć Dojrzewanie Owoców Awokado ?

 

Awokado są łatwe do dojrzewania w domu, czego wielu ludzi jest nieświadomych. Zdradzę Ci szybki i prosty sposób jak przyspieszyć dojrzewanie owoców awokado.

Najważniejsze jest, aby jeść owoce awokado dojrzałe. W przeciwnym razie jego konsystencja i smak pozostawi wiele do życzenia. Jeśli nie masz zamiaru jeść awokado natychmiast po zakupie, najlepiej wybrać zielony owoc awokado i samemu je dojrzeć.

Skórka awokado podczas procesu dojrzewania, raczej nie zmienia koloru.

 

Jak rozpoznać, kiedy owoc awokado jest już dojrzały ?

 

Niezależnie od tego, czy w sklepie, czy w domu, sposób rozpoznania dojrzałości awokado pozostaje taki sam.

  • Jeżeli jest twardy w dotyku, na pewno nie jest dojrzały. Dojrzałe awokado powinno być miękkie przy delikatnym naciśnięciu na skórkę owocu awokado. Skórka powinna się lekko uginać pod naciskiem palca.
  • Szypułka powinna z łatwością dać się usunąć. Praktycznie sama powinna odpaść. Otwór po szypułce musi być zielony, a nie ciemnobrązowy. Taki ciemnobrązowy kolor świadczy, że owoc awokado jest już przejrzały. Z pewnością nie będzie Ci smakować.

 

Jak przyspieszyć dojrzewanie owocu awokado w domu ?

 

Aby przyspieszyć dojrzewanie awokado w domu, po prostu umieść go w brązowej papierowej torbie. Możesz też owinąć awokado zwykłą gazetą. Później schowaj je w ciemne miejsce, np. do szafki lub szuflady.

To zatrzyma wytwarzany przez owoc etylen i pomoże owocu awokado dojrzeć w ciągu około 3-6 dni. 

Możesz przyspieszyć dojrzewanie owocu awokado od 1 do 3 dni, jeśli umieścisz razem z nim w torbie lub gazecie dojrzałego pomidora, banana (wystarczy nawet sama skórka) lub jabłka.

Nigdy nie przechowuj awokado w lodówce, ponieważ nie dojrzewają one prawidłowo.

 

Szybki i Smaczny Przepis Na Krem z Owoców Awokado

 

W filmie poniżej jest szybki i smaczny przepis na krem z owoców awokado. Zobacz, jakie to jest proste. Na bazie awokado możesz robić błyskawicznie mnóstwo super zdrowych i smacznych posiłków.

Życzę Ci smacznego.

 

 


Źródła:

https://www.naturalnews.com/046139_avocado_cardiovascular_health_cholesterol.html

https://www.naturalnews.com/035763_avocado_superfood_anti-aging.html

https://www.naturalnews.com/047498_avocados_hormones_healthy_fats.html

https://www.naturalnews.com/053527_avocados_superfoods_seed_powder.html

https://www.naturalnews.com/042989_avocados_health_benefits_food_recipe.html

https://www.naturalnewsblogs.com/avocado-seeds-superfoods-health/